He triat la
unitat de “La Terra” què es troba dins de l'àrea de Ciències Socials i que
anirà destinada per al tercer curs d'Educació Primària, es a dir, destinada a
xiquets i xiquetes de 8-9 anys. Aquest tema resulta molt atractiu i motivador
per als xiquets ja que ells mateixos el poden experimentar al seu entorn.
Amb aquesta
unitat estudiarem el nostre planeta, es a dir, l'espai on es desenvolupa la
vida. Tractarem conceptes com els elements principals que componen el planeta,
l'atmosfera i l'aigua. Per tant, l'alumne aprendrà el cicle de l'aigua, què són
els continents... A més a més, aprofitarem aquesta unitat per a tractar la
importància de protegir el medi ambient per a preservar la vida al nostre
planeta.
|
Acadèmics
|
- Conèixer el cicle de
l’aigua.
- Saber quals són els
components de la hidrosfera: oceans, mars, rius, llacs, aigües
subterrànies, glaceres.
- Tindre noció de la
litosfera. Roques i continents.
|
Lingüístics
|
- Fer us del llenguatge
específic d'aquest tema.
- Utilitzar correctament les
estructures: haver de + infinitiu, present simple i oracions enunciatives
afirmatives/negatives.
- Utilitzar la llengua
valenciana per a expressar la seua opinió.
|
Cognitius
|
- Diferenciar els elements
que componen la Terra: aigua, terra i una capa d'aire.
- Aprendre el nombre i els
noms dels continents que formen la Terra.
- Conèixer el cicle de
l'aigua
|
Culturals
|
- Valorar l'aigua com a
element necessari per a la vida.
- Respectar el medi ambient.
- Ajudar a desenvolupar un
pensament crític i un comportament cívic.
|
|
Acadèmics
|
- Coneixen el cicle de
l’aigua.
- Saben quals són els
components de la hidrosfera: oceans, mars, rius, llacs, aigües
subterrànies, glaceres.
- Tenen noció de litosfera.
Roques i continents.
|
Lingüístics
|
Llenguatge per a la unitat:
- Vocabulari:
estat sòlid, líquid,
gasós, núvols, oceans, mars, rius, llac, continents, glaceres, roques,
muntanya, vall, minerals, illes, atmosfera, boira aqüífers, pou, pluja,
contaminació, Europa, Àsia, Amèrica, Àfrica, Oceania i Antàrtida.
- Estructures:
Present d'indicatiu, haver
de + infinitiu (per que creeu que heu de cuidar la Terra? Hem de cuidar
la terra perquè...), Oracions enunciatives afirmatives/negatives.
Llenguatge per a la interacció:
- Opine/Pense/Crec que... i
també que...
- No tens/teniu raó.
- Per a mi, nosaltres...
- Penseu-hi!
- Cal que us n'adoneu com
més aviat millor!
|
Cognitius
|
- Reconeixen l'aigua com a
component principal de la Terra i els seus estats: sòlid, líquid i
gasos.
- Coneixen el cicle de
l’aigua.
- Son conscients de les conseqüències
de les sequeres i les inundacions per a la vida dels sers humans. Gota
freda, especialment a la nostra Comunitat.
- Tenen constància dels
altres components del planeta: terra i atmosfera.
|
Culturals
|
- Respecten el nostre
planeta.
- Prenen consciència de la
importància del canvi climàtic.
- Coneixen la importància
d'estalviar aigua.
|
Comentarios
Publicar un comentario