Presentació

He triat la unitat de “La Terra” què es troba dins de l'àrea de Ciències Socials i que anirà destinada per al tercer curs d'Educació Primària, es a dir, destinada a xiquets i xiquetes de 8-9 anys. Aquest tema resulta molt atractiu i motivador per als xiquets ja que ells mateixos el poden experimentar al seu entorn.
Amb aquesta unitat estudiarem el nostre planeta, es a dir, l'espai on es desenvolupa la vida. Tractarem conceptes com els elements principals que componen el planeta, l'atmosfera i l'aigua. Per tant, l'alumne aprendrà el cicle de l'aigua, què són els continents... A més a més, aprofitarem aquesta unitat per a tractar la importància de protegir el medi ambient per a preservar la vida al nostre planeta.


Objectius
Acadèmics
  • Conèixer el cicle de l’aigua.
  • Saber quals són els components de la hidrosfera: oceans, mars, rius, llacs, aigües subterrànies, glaceres.
  • Tindre noció de la litosfera. Roques i continents.
Lingüístics
  • Fer us del llenguatge específic d'aquest tema.
  • Utilitzar correctament les estructures: haver de + infinitiu, present simple i oracions enunciatives afirmatives/negatives.
  • Utilitzar la llengua valenciana per a expressar la seua opinió.
Cognitius
  • Diferenciar els elements que componen la Terra: aigua, terra i una capa d'aire.
  • Aprendre el nombre i els noms dels continents que formen la Terra.
  • Conèixer el cicle de l'aigua
Culturals
  • Valorar l'aigua com a element necessari per a la vida.
  • Respectar el medi ambient.
  • Ajudar a desenvolupar un pensament crític i un comportament cívic.
  

Continguts
Acadèmics
  • Coneixen el cicle de l’aigua.
  • Saben quals són els components de la hidrosfera: oceans, mars, rius, llacs, aigües subterrànies, glaceres.
  • Tenen noció de litosfera. Roques i continents.
Lingüístics
Llenguatge per a la unitat:
  • Vocabulari: estat sòlid, líquid, gasós, núvols, oceans, mars, rius, llac, continents, glaceres, roques, muntanya, vall, minerals, illes, atmosfera, boira aqüífers, pou, pluja, contaminació, Europa, Àsia, Amèrica, Àfrica, Oceania i Antàrtida.
  • Estructures: Present d'indicatiu, haver de + infinitiu (per que creeu que heu de cuidar la Terra? Hem de cuidar la terra perquè...), Oracions enunciatives afirmatives/negatives.
Llenguatge per a la interacció:
  • Opine/Pense/Crec que... i també que...
  • No tens/teniu raó.
  • Per a mi, nosaltres...
  • Penseu-hi!
  • Cal que us n'adoneu com més aviat millor!
Cognitius
  • Reconeixen l'aigua com a component principal de la Terra i els seus estats: sòlid, líquid i gasos.
  • Coneixen el cicle de l’aigua.
  • Son conscients de les conseqüències de les sequeres i les inundacions per a la vida dels sers humans. Gota freda, especialment a la nostra Comunitat.
  • Tenen constància dels altres components del planeta: terra i atmosfera.
Culturals
  • Respecten el nostre planeta.
  • Prenen consciència de la importància del canvi climàtic.
  • Coneixen la importància d'estalviar aigua.

Comentarios

Entradas populares de este blog

El cicle de l'aigua

Els estats de l'aigua

Les capes de la Terra